Att bemöta kunder

Kundbemötande som överraskar

Kursen tar kundbemötandet ett steg längre och lägger fokus på att ge service som får kunderna att höja på ögonbrynen! En positivt överraskad kund berättar gärna om er för andra och bättre reklam går knappast att få.

Målsättningen är att ge redskap för att utveckla kundrelationerna på ett strukturerat sätt, så att det blir lättare att veta vad kunden vill ha och därmed underlätta kundens köpbeslut. Du lär dig skapa ett personligt bemötande, som kommer att få kunden att välja er om och om igen.

Välkommen till en kurs som lär dig att ge ett kundbemötande i toppklass!


Att bemöta kunder | Innehåll:

Skapa lönsamma kundrelationer

• Nöjda kunder och lönsamhet skapas genom långsiktiga relationer med kunderna
• Skaffa en gedigen kunskap om kunden
• Uppfyll grundläggande förväntningar
• Förstå era kunders medvetna och omedvetna behov
• Lär er förutse vad kunden behöver och vill ha
• Utveckla kundrelationerna på ett strukturerat sätt
• Ha kontinuerlig kontakt med kunden
• Personligt bemötande - att minnas kunden och dess preferenser

Curla kunden - gör köpbesluten enkla

• Kundcurling - att underlätta för kunden
• Minsta motståndets lag gäller
• Undvik allt som tar av kundens tid: långa texter, röriga mail, krånglig hemsida, svåra produktbeskrivningar mm
• Håll koll på fakta om kunden så ingen onödig tid läggs på repetition
• Respektera kundens tid mer än din egen

Överraska kunden!

• Så får du kunden att lyfta på ögonbrynen
• Att sticka ut från mängden - ytterst viktigt i dagens hårda konkurrens
• En positivt överraskad kund berättar gärna för andra
•Så blir du och ditt bemötande ihågkommet

Hantera köpsignaler som leder till merförsäljning

• Att förstå det som inte sägs
• Nyckelfenomen att vara uppmärksam på
• Förmåga att lyssna
• Språkets betydelse i en säljsituation
• Argumentera med övertygelse
• Behärska din talhastighet
• Känn igen olika kommunikationsmönster
• Säljandets psykologi
• Varför vissa kunder säger nej och andra köper direkt


Välkommen till en dag om det viktiga kundbemötandet!


Målgrupp:

Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med företagets kunder, t ex i kundtjänst, reception eller support.

Förkunskaper:

Du känner till grunderna inom kundservice, t ex genom att du tidigare gått kursen Kundservice i världsklass eller genom att du arbetat med service en tid.

Kurs - Deltagaravgift - Hjärtum Deltagaravgift

4.980 kr per person inklusive lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer.

Gå 4 betala för 3!

Tider:
Kl 09.15-16.00

Kurstillfällen

  • Stockholm
    Centralt i Stockholm, lokal meddelas senare
Sagt av tidigare deltagare

"Väldigt intressant och nyttig kurs som ger nya tankar och inspiration. Väldigt bra föreläsare!"
Alexandra Chukharkina, Microbial Analytics Sweden AB

"Allt var bra."
Håkan Josephson, administratör, Bring Frigo

"Flera verktyg att ta hem i egen verksamhet."
Mathias Modig, larmoperatör, Brand o Säkerhet, Örnsköldsvik

"Bra föreläsare."
Malin Strömberg, Örnsköldsviks kommun

Kurs i Kundbemötande


09.00 Registrering med kaffe och smörgås
09.15 Kursen Kundbemötande inleds
12.00 Lunch
16.00 Kursen är avslutad