Kundkommunikationsdagarna

Deltagaravgift

Deltagaravgiften är 8.980 kronor per person inkl luncher, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation. Moms tillkommer. 


Tider:
Dag 1: 9.15-16.30
Dag 2: 9.00-15.30


 


Kursdatum anges inom kort

Det senaste inom bemötande, service och marknadsföring!

Välkommen till vår nya konferens som vänder sig till alla som kommer i kontakt med kunder och som vill lära sig att skapa framtidens kundupplevelser! Här har vi samlat fem toppföreläsare inom service, bemötande och marknadsföring. Moderator för konferensen är vår omtyckta föreläsare Christer Isehag.

Ur innehållet:
  • De senaste trenderna inom service - bredda perspektiven, se nya möjligheter
  • Behärska kundkommunikationen i skrift - allt viktigare och viktigare
  • Med en podd når ni fram till kunderna - så får ni lyssnare
  • Gör proffsiga filmer med mobilen - gör en egen film för verksamheten
  • Kundservice som märks - så får ni bemötandet att sticka ut!
Välkommen till två nydandande och innehållsrika dagar!

 


INNEHÅLL

FRAMTIDENS KUNDSERVICE - TRENDSPANING

Följ med på en resa bland snabba omvärldsförändringar och se hur vi kan göra dessa förändringar till möjligheter! Lättsamt, underhållande och faktabaserat får du hjälp att höja blicken, bredda perspektiven och får nya kunskaper och idéer om vilka krav som ställs på dagens och morgondagens organisationer för att skapa framgång.

  • Hur kan trender hjälpa oss att förbereda oss inför framtiden?
  • Vilka trender påverkar framtidens kundservice?
  • Vad innebär digitala trender som personifiering, digitala assistenter, tribalisering och spelifiering för att skapa en bättre kundupplevelse?

SKRIFTLIG KUNDKOMMUNIKATION - ALLT VIKTIGARE

  • Skriv det kunden vill veta – inte det du vill berätta
  • Tänk på omfattningen - hur mycket orkar kunden läsa?
  • Hur skapar du en positiv reaktion hos din läsare?
  • Så visar du engagemang och intresse i skrift
  • Positiva förstärkningsord - så använder du dem
  • Ord och uttryck som kunden kan haka upp sig på

NÅ FRAM TILL KUNDER MED PODD

  • Därför är podd så populärt
  • Det mesta går att göra - så blir det intressant
  • Träffa rätt - med storytelling och intervjuteknik
  • En plan för de fyra första avsnitten
  • Få lyssnare - så här gör du

SÅ GÖR NI PROFFSIGA FILMER MED MOBILEN

För att snabbt nå ut med ett budskap är en film ett oslagsbart media. Ni kan enkelt själva skapa proffsiga filmer med bara mobilen - här lär ni er hur ni gör! Under passet varvas egen praktik med föreläsning och alla får göra en egenproducerad film!

  • Hur du får proffsigt ljud och
  • Kontrollerat ljus / Välkomponerad bild
  • Sju kameratekniker/scener som gör att din film känns betydligt mer proffsig
  • Sex kamerarörelser som även de kommer göra att era filmer snyggare och bättre
  • Redigering med appen iMovie (iPhone) och FilmoraGo (Android)
  • Text - viktigt eftersom ljudet inte alltid sätts på
  • Hur du lägger till en berättarröst / musik

KUNDBEMÖTANDE SOM STICKER UT!

Oavsett om du möter kunden i en timme eller bara några få sekunder så spelar varje möte roll! Vad är det som avgör om upplevelsen blir bra eller dålig? Hur viktigt är det att varje möte blir bra? Det handlar inte om att titta på det dåliga utan att veta att allt bra kan alltid bli bättre.

  • Vill vi ha nöjda kunder eller glödande ambassadörer?
  • Vad innebär service, egentligen?
  • Hur min förmåga att ge service påverkar hela organisationen
  • Varje möte räknas!
  • Kund, gäst, medlem.. Vem är det jag möter i min vardag?
  • Förmedla känslan av vilja och engagemang utan ord
  • Konsten att lyssna och läsa mellan raderna

Hur kommer framtidens kundservice och bemötande att se ut? Här får du svaren!

Adress & Kontakt Hjärtum Utbildning AB | Karlaplan 9B | 114 60 Stockholm | Tel: 08-660 21 60 | info@hjartum.se