Kundservice i världsklass

Kurs i kundservice som lär dig ge det lilla extra!

Under den här kursen får du som arbetar med kundbemötande och kundservice utveckla din professionella yrkesroll och lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden.

Målgrupp:
Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder. Du kan t ex arbeta inom kundtjänst, reception eller support.

Målsättning:
Målet är att du ska lära dig hur du ger excellent service, samtidigt som du behåller arbetsglädje och motivation. Du lär dig bl a:
• Frågetekniker för effektiva samtal
• Att agera professionellt
• Det goda kundsamtalet
• Hjälp med ordval och kroppsspråk
• Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
• Förhållningssätt till andras negativa attityder


Innehåll

Vad är, och består, service av egentligen?

• Vad uppskattar våra kunder?
• Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
• Det lilla extra som gör den stora skillnaden

Att agera professionellt

• Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
• Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
• Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
• Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den

Det goda kundsamtalet

• Att inleda positivt
• Att styra samtalet
• Frågeteknik för ett effektivt samtal
• Att hantera svåra frågor från våra kunder

Kommunikationen – det jag säger eller hur jag säger?

• Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
• Kroppsspråkets betydelse
• Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet

Vårt team som arbetar tillsammans

• Vi som arbetar i serviceteamet
• Hur får vi alla i teamet med oss?
• Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
• Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?

Din attityd och inställning

• Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
• Din syn på kunderna och deras sätt att vara
• Din syn på dina kollegor
• Att lära sig välja attityd

Att orka vara motiverad och positiv i längden

• Att arbeta med att vara positiv i arbetet
• Att inte påverkas av andras negativa attityd
• Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
• Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna


Lär dig ett utmärkande gott kundbemötande och ligg steget före konkurrenterna!


Tips: se även kursen Att ge service via mejl & chatt om du ofta använder skriftlig kommunikation i dina kundkontakter!

Kurs i kundservice 

Kurs i kundservice som lär dig ge det lilla extra! Det är i mötet med kunden som du skapar företagets lönsamhet. Ett gott och professionellt kundbemötande är helt avgörande för organisationens framtid. Det ställer höga krav på dig som arbetar med kundservice. Denna utbildning i kundservice i säkerställer att du levererar kvalitet i mötet med kunden samtidigt som du har roligt på arbetet.

Kundservice och kundbemötande i världsklass

Kunskap om professionellt kundbemötande i världsklass är A och O för att företaget ska kunna hävda sig på marknaden. Denna utbildning lär dig vad kundservice egentligen är och ger dig bl a:

• Frågetekniker för effektiva samtal
• Att agera professionellt
• Det goda kundsamtalet
• Hjälp med ordval och kroppsspråk
• Minskad stress i mötet med besvärliga kunder
• Förhållningssätt till andras negativa attityder

Lär dig ett utmärkande gott kundbemötande och ligg steget före konkurrenterna!

Adress & Kontakt Hjärtum Utbildning AB | Karlaplan 9B | 114 60 Stockholm | Tel: 08-660 21 60 | info@hjartum.se
Chat is :