
Ge ett kundbemötande som kunden inte glömmer
Under den här kursen får du som arbetar med kundbemötande och kundservice utveckla din professionella yrkesroll och lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden.
Du får kunskap om effektiv kundkommunikation och hur du själv kan styra samtalet med kunden i önskad riktning. Du lär dig vilka olika servicenivåer som finns och hur du gör i praktiken för att nå till den högsta nivån.
En kurs i kundbemötande som utvecklar det goda kundsamtalet
Kursen ökar din förståelse för vad kunden uppskattar och förväntar sig samt ger dig redskap för att anpassa din kommunikation efter kund och situation.
VAD ÄR, OCH BESTÅR, SERVICE AV EGENTLIGEN?
- Vad uppskattar våra kunder?
- Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
- Det lilla extra som gör den stora skillnaden
ATT AGERA PROFESSIONELLT I KUNDBEMÖTANDET
- Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
- Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
- Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
- Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den
DET GODA KUNDSAMTALET
- Att inleda positivt
- Att styra samtalet
- Frågeteknik för ett effektivt samtal
- Att hantera svåra frågor från våra kunder
KOMMUNIKATIONEN - DET JAG SÄGER ELLER HUR JAG SÄGER?
- Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
- Kroppsspråkets betydelse
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
VÅRT TEAM SOM ARBETAR TILLSAMMANS
- Vi som arbetar i serviceteamet
- Hur får vi alla i teamet med oss?
- Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
- Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?
DIN ATTITYD OCH INSTÄLLNING
- Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
- Din syn på kunderna och deras sätt att vara
- Din syn på dina kollegor
- Att lära sig välja attityd
ATT ORKA VARA MOTIVERAD OCH POSITIV I LÄNGDEN
- Att arbeta med att vara positiv i arbetet
- Att inte påverkas av andras negativa attityd
- Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
- Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna
Kundbemötande som kunden minns - länge
Efter denna kursdag har du lärt dig hur du ger excellent service, samtidigt som du behåller arbetsglädje och motivation.
Du lär dig bl a att:
- använda frågetekniker för effektiva samtal
- agera professionellt i rollen som servicegivare
- styra kundsamtalet med rätt frågor
- använda rätt ordval och kroppsspråk
- hantera svåra frågor från kunder
- hitta ett förhållningssätt till andras negativa attityder
För alla som möter kunder
Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder. Du kan t ex arbeta inom:
- kundtjänst
- reception
- support
- ordermottagning
- butik
- försäljning
- mm
Du vill:
- utveckla din professionella yrkesroll inom kundbemötande och du vill lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden
- ge ett utmärkande gott kundbemötande och leverera hög kvalitet i mötet med kunden - samtidigt som du har roligt på jobbet
- få verktyg för att hantera motgångar och bemöta svåra frågor från kunderna.
Så här säger våra kursdeltagare:
Engagerad föreläsare. Höll intresset uppe för deltagarna kursen igenom, väldigt ovanligt. Alla skulle behöva gå denna kurs, arbetsplats som privat. Intressant att höra andras erfarenhet, trots olika områden. Vi tampas i stort sett med samma frågor/problem. Rekommenderas varmt.
Jag lärde mig mycket. Bra och spännande kurs.
Mycket bra energi, strålning och karisma. Kommer att rekommendera er till andra personer som behöver uppleva aha upplevelsen.
Christer var trevlig och lyhörd, professionell, inkluderade alla i gruppen så alla kom till tals. Kändes bra med inblick och få bekräftat att det man gör är bra.
Jag hade inga direkta förväntningar när jag kom till kursen, men den var otroligt givande och bra. Jag tycker att de flesta enheter på min myndighet borde gå denna utbildning. Alla vi som arbetar har både externa kunder och våra kollegor som är våra interna kunder.
Jag lärde mig jättemycket, föreläsaren var jättebra. Lärde mig att använda mera vitaminfraser och vara försiktig med ord.
Otroligt bra utbildning som höll en alert, intresserad genom hela dagen! Väldigt nöjd och kommer varmt rekommendera denna kurs & föreläsare vidare!
Inspirerande och boostande precis vad jag hade hoppats på! Föreläsaren äger konsten att förmedla budskapen på ett roligt sätt med mycket igenkänningsfaktorer! Fantastisk.
Otroligt positivt hela dagen. Inte en trötthetskänsla på hela kursen eller önskan att dagen skulle ta slut. Väldigt inspirerande och bra kursledare. Skulle verkligen rekommendera denna kurs till alla jag känner.
Det var så lärorikt! Bra blandning mellan övningar och föreläsning. Hela dagen gick superfort för att det var så kul och jag log hela tiden. Jag blev verkligen peppad att alltid ge den bästa möjliga servicen! Det var den bästa föreläsaren någonsin!
Deltagaravgift och tider
Klassrumskurs: 6.480 kr exkl moms. Lunch, fika och dokumentation ingår.
Tid: 09.15-16.30
Kurstillfällen
- Stockholm (klassrumsutbildning)
-
28 nov 2023Centralt i Stockholm, lokal meddelas senare
-
14 mar 2024Centralt i Stockholm, lokal meddelas senare
-
24 maj 2024Centralt i Stockholm, lokal meddelas senare