ADMINISTRATÖRSDAGARNA

Administratörsdagarna

UTVECKLING FÖR DIG SOM ÄR DEN VIKTIGA SPINDELN I NÄTET

Varmt välkommen till höstens Administratörsdagar den 20-21 nov 2025!

I november ser vi fram emot att ses i Stockholm för höstens Administratörsdagar. Programmet ger dig uppdateringar inom viktiga områden för dig som arbetar med administrativa uppgifter.

Du möter flera föreläsare som bjuder på ett brett innehåll

Höstens program tar pulsen på flera aktuella ämnen och just nu håller vi på att finslipa på detaljerna. Vi lägger ut information allt eftersom det blir klart. Hittills är följande klart, mer kommer inom kort:

AI FÖR DIG SOM ADMINISTRATÖR - Introduktion till AI – vad det är och hur det kan användas. Få konkreta exempel på hur AI kan underlätta ditt arbete och hur du kan använda tekniken på ett effektivt sätt.

FÅ MER GJORT MED MINDRE ANSTRÄNGNING - och minska samtidigt stressen. Haffa tidstjuvarna med hjälp av konkreta verktyg och få bättre fokus med högre kvalitet.

FÖRDJUPNING I MICROSOFT 365 - så använder du de lite mer avancerade verktygen i Excel, Outlook, Teams och OneNote samt hur du kan använda AI på ett smart sätt i programmen.

KOMMUNICERA PÅ HJÄRNANS VILLKOR - Jana Söderberg lär dig hur du skapar både goda och mer effektiva möten genom att förstå bland annat feedback, sändar- och mottagarspråk, samt konflikthantering.

Varmt välkommen till höstens Administratörsdagar!

AI för administratören

  • Introduktion till AI – vad det är och hur det har utvecklats från teori till praktik
  • Genomgång av AI’s framväxt, från de första idéerna till dagens tekniska genombrott
  • Generativ AI och dess plats inom AI-ekosystemet
  • Språkmodeller (LLM) – vad det är och hur det hänger ihop med AI
  • Hur generativ AI används för att stödja och effektivisera dagliga arbetsuppgifter, från administration till kreativt arbete
  • På vilka sätt AI kan underlätta arbetet
  • Säkerhet och etik inom AI – hur man kan använda AI ansvarsfullt
  • AI’s roll i samhället idag och möjliga framtidsscenarier

--------------------------------------------------------------------------

Personlig effektivitet

- få mer gjort med mindre ansträngning och minska dessutom stressen

  • Nya perspektiv på kommunikation – det här har du nog inte tänkt på tidigare
  • Så haffar du tidstjuvarna…och blir av med dem!
  • 3 konkreta verktyg som hjälper dig att: 
    • få mer gjort på kortare tid
    • få bättre fokus med högre kvalitet
    • minska stressen och få mer energi

--------------------------------------------------------------------------

Fördjupning i Microsoft 365

Excel

  • Arbeta med funktioner som FILTER, UNIK och OM
  • Skapa interaktiva rapporter och dashboards
  • Använd kortkommandon för att spara tid

Outlook

  • Automatisera arbetsflöden
  • Effektiv kalenderhantering och uppgiftsstyrning
  • Skapa och hantera kontaktgrupper

Teams

  • Optimera mötesinställningar, inspelning och transkribering
  • Strukturera arbete med kanaler och fildelning
  • Utforska appar och integrationer

OneNote

  • Använd taggar och sökfunktioner för bättre översikt
  • Infoga bilder, ljud och video
  • Samarbeta och integrera med andra verktyg

AI i Microsoft 365

  • Introduktion till olika AI-modeller
  • Vad är Copilot och hur fungerar det i Office?
  • Förutsättningar för att komma igång med AI-stöd i din organisation

--------------------------------------------------------------------------

Kommunikation på hjärnans villkor

Lär dig om neurokommunikation konsten att kommunicera på ett sätt som verkligen når fram och skapar goda möten. I denna föreläsning avslöjar Jana Söderberg hemligheterna bakom neurokommunikation. Upptäck hur du kan optimera dina interaktioner, bygga starkare relationer och uppnå bättre resultat – genom att förstå hur hjärnan faktiskt fungerar i mötet med andra.

  • Hur skapar du bra kommunikation och brobyggande möten?
  • Konsten att ge värdefull återkoppling med feed back och feed forward-metoden
  • Sändar- eller mottagarspråk - vad fungerar bäst och varför?
  • Att lösa konflikter och hantera svåra samtal med empatisk kommunikation
  • Emotionell distans och en god självkänsla för bättre möten

--------------------------------------------------------------------------

Utbildningen vänder sig till dig som utför olika administrativa uppgifter. Du kan t ex vara:

  • administratör
  • handläggare
  • koordinator
  • samordnare
  • sekreterare
  • assistent
  • receptionist
  • m fl 

Så här säger våra kursdeltagare:

Fina dagar som jag tar med mig i olika sammanhang.
Superbra upplägg och variation för oss administratörer! Hejja er!! Duktiga och inspirerande föreläsare! Konferensanläggningen mycket bra! Fin och vacker miljö, service på topp och god mat.
Man har återigen lyckats förena glädje med entusiasmerande och konstruktiva diskussioner genom valet av föreläsare. Ett mycket uppskattat och givande drag. Jättefina lokaler och trivsam miljö med perfekt geografisk placering. Goda kommunikationer som underlättar vid otjänligt väder som det var första dagen.

Deltagaravgift och tider

6.480 kr exkl moms. Lunch, för- och eftermiddagskaffe samt dokumentation ingår.

Tider:
Dag 1: 9.30-16.00 (registrering med kaffe från 09.00)
Dag 2: 9.00-15.00

Vid frågor, vänligen mejla till ann-marie.johansson@hjartum.se 

Kurstillfällen

  • Stockholm
  • 20 - 21 nov 2025
    Piperska Muren, Scheelegatan 14, centrala Stockholm