KUNDSERVICE & BEMÖTANDE

KURSER I KUNDSERVICE FÖR ETT BEMÖTANDE I MÄSTARKLASS

Visst vill du ge ett bemötande i absoluta mästarklass? Med en kurs i kundservice får du lärdomar som du kan applicera direkt i din arbetsvardag och du lär dig att ge service som kommer att ge er toppbetyg från kunderna.

En kurs i kundservice lönar sig snabbt

Våra kurser i kundservice lär dig hur du ger utmärkande god service i praktiken och det kommer snabbt att löna sig! Våra kundservicekurser ger er kunskaper och redskap för att kunna ge ett bemötande som kunderna inte glömmer. T ex lär ni er att ställa rätt frågor och styra samtal. Ni får ny kunskap om vilka ordval som är lämpliga och varför vissa ord kan stjälpa ett kundsamtal. Ni får nya insikter om varför vissa kunder uppfattas som besvärliga och hur ni ska tänka för att agera professionellt, även när ni är pressade.

Kundservicen är bland det bästa konkurrensmedlet ni har

Exceptionellt gott kundbemötande sprider sig och fungerar som den bästa reklamen. Våra serviceutbildningar ger handfasta lärdomar i praktiskt kundbemötande och utvecklar er i er viktiga roll som ansiktet utåt mot kunden. Välkommen till våra kurser i kundservice!

Inspirerande och boostande precis vad jag hade hoppats på! Föreläsaren äger konsten att förmedla budskapen på ett roligt sätt med mycket igenkänningsfaktorer! Fantastisk.
Våra kurser inom

KUNDSERVICE & BEMÖTANDE

Service via mejl och chatt
Att ge service via mejl och chatt

Denna kurs i kundservice lär dig att mejla och chatta professionellt, tydligt och trevligt med kunderna. Du lär dig bemästra den digitala kontakten med kunderna och banar vägen för suverän service i skrift. Du lär dig uttrycka dig kundorienterat såväl som trevligt, snabbt såväl som korrekt.

  • Stockholm (klassrumsutbildning) 16 mar 2022
  • Distansutbildning 16 mar 2022
  • Stockholm (klassrumsutbildning) 6 maj 2022
Besvärliga kunder
Besvärliga kunder

Få redskap med denna kurs i kundservice så att du kan hantera varje typ av besvärlig kund, t ex den hotfulle, den arrogante, den aggressive och offret. Lär dig att förstå varför vi så snabbt går i försvarsställning när vi blir pressade och lär dig vända negativ stress till positiv utveckling.

  • Stockholm (klassrumsutbildning) 17 feb 2022
  • Distansutbildning 17 feb 2022
  • Stockholm (klassrumsutbildning) 5 maj 2022
Kundbemötande
Kundservice i världsklass

Efter denna kurs i kundservice har du lärt dig hur du ger ett utmärkande gott kundbemötande! Vad är skillnaden mellan bra och dåligt kundbemötande och vad är egentligen god kundservice? Kursen utvecklar din professionella yrkesroll och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden.

  • Distansutbildning 31 mar 2022
  • Stockholm (klassrumsutbildning) 31 mar 2022
  • Stockholm (klassrumsutbildning) 17 maj 2022

Kurser i kundservice som gör nytta direkt

Efter att du har gått någon av våra kurser i kundservice har du fått många nya insikter, lärdomar och aha-upplevelser. T ex har du lärt dig om vad service egentligen är, om hur du gör intryck och avtryck hos kunden, om den positiva kundkommunikationen och om mördarfraser och vitaminfraser.

Din egen motivation att ge god service har ökat, vilket är mycket viktigt för din framgång som servicegivare. Du blir medveten om att just du kan vara skillnaden för om era kunder uppfattar er positivt. Ditt sätt att ge service kan vara avgörande för om kunden kommer tillbaka. Med detta ansvar kommer också ett förtroende att förvalta på bästa sätt.

Genom att gå en kurs i kundservice säkerställer du att du har rätt kunskaper för att verkligen ta hand om er kunder. Du ser samtidigt till att du har verktyg för att ta hand om de besvärliga situationerna och jobbiga kunderna, vilket är viktigt för att du ska orka i längden.

God kundservice ger merförsäljning

Som en extra bonus ger god kundservice mycket bra möjligheter till merförsäljning. En nöjd och glad kund är mycket mer benägen att köpa mer, än en missnöjd kund. Under ditt goda kundsamtal finns ofta många bra chanser till att snappa upp signaler som leder till möjligheter att sälja mer.

Det handlar om att lära sig att bli uppmärksam på tecknen och, framför allt, våga fråga! Kunden blir glad av att du har förstått dennes behov och att du bryr dig tillräckligt mycket för att försöka fylla behoven. En kurs i kundservice lär dig att hålla säljantennerna uppe och att våga agera på signalerna!