Kundservice i världsklass - steg 2

Kundservice steg 2 - kursen som vrider upp servicen till max!

Utbildning i kundservice

Nu skruvar vi upp servicenivån ytterligare

Fortsättningskursen för dig som gått vår kurs Kundservice i världsklass eller Besvärliga kunder. Kursen skruvar upp servicenivån ytterligare ett par snäpp och syftar till att förstå kundens behov på djupet.

Du lär dig om säljande kundanpassningar, kundvård och merförsäljning. Här handlar det om att se hela kundresan och att se mer än det som kunden säger sig behöva.

Lägg planen för din kundservice

Kursen hjälper dig att lägga upp en plan för din utveckling i servicerollen. Du får även en inblick i hur din roll kan komma att se ut i framtiden och hur du behöver förbereda dig för att möta nya krav och ny teknik. 

Merförsäljning

  • Säljande kundanpassning
  • Kundvård och merförsäljning – två sidor av samma mynt
  • Vilka är våra framgångsfaktorer och hur utvecklar vi dem?

Samtalsstyrning via telefon - nästa nivå

  • Nya frågetekniker
  • Att hantera kundens invändningar
  • Så hjälper du kunden till beslut utan att vara pushig

------------------------------------------------------------------

Att se mer än vad kunden tror sig behöva

Förståelse för kundresan i organisationen

Min egen utvecklingsplan – att utvecklas i sin egen roll

------------------------------------------------------------------

Kundservicerollen idag och i framtiden

  • Stå rustad för framtidens krav på kundservice
  • Med mer automationer och robotar ökar kraven på dig i varje möte

------------------------------------------------------------------

Skapa kundmöten som gör att kunden längtar efter dig

Vårda dina kundrelationer

Att möta olika kunder på olika sätt

Förstå kundnyttan och använda den så kunden förstår

------------------------------------------------------------------

Att förstå olika kunders behov och möta dem på  olika sätt i varje enskilt samtal

  • Bemötande när kunden vill ha hjälp
  • Bemötande när kunden vill köpa
  • Att bemöta reklamationer
  • Att informera

Kursen vänder sig till dig som tidigare gått vår kurs Kundservice i världsklass eller kursen Besvärliga kunder. Den passar även bra för dig som arbetat en längre tid med service och vill utvecklas vidare.

Så här säger våra kursdeltagare:

Deltagaravgift och tider

5.980 kr exkl moms. Lunch, fika och dokumentation ingår.

Tid: 09.15-16.30

Kursdatum bestäms senare. Om du är intresserad av kursen, mejla ditt intresse till ann-marie.johansson@hjartum.se. När vi har tillräckligt många intresseerade tar vi fram datum.