
Nu skruvar vi upp servicenivån ytterligare
Fortsättningskursen för dig som gått vår kurs Kundservice i världsklass eller Besvärliga kunder. Kursen skruvar upp servicenivån på max och lär dig att verkligen förstå kundens behov på djupet.
Du lär dig om säljande kundanpassningar, kundvård och merförsäljning. Här handlar det om att se hela kundresan och att se mer än det som kunden säger sig behöva. Du får insikter om hur du kan ta hand om dina kundrelationer på ett sätt som ökar din förståelse för kundens behov. Du lär dig hur du kan använda dessa insikter för att möta kunden på ett helt nytt serviceplan.
Lägg planen för din kundservice
Kursen hjälper dig också att lägga upp en plan för din egen utveckling i servicerollen. Du får en inblick i hur din roll kan komma att se ut i framtiden och hur du behöver förbereda dig för att kunna möta nya krav och ny teknik.
Merförsäljning
- Säljande kundanpassning
- Kundvård och merförsäljning – två sidor av samma mynt
- Vilka är våra framgångsfaktorer och hur utvecklar vi dem?
Samtalsstyrning via telefon - nästa nivå
- Nya frågetekniker
- Att hantera kundens invändningar
- Så hjälper du kunden till beslut utan att vara pushig
------------------------------------------------------------------
Att se mer än vad kunden tror sig behöva
Förståelse för kundresan i organisationen
Min egen utvecklingsplan – att utvecklas i sin egen roll
------------------------------------------------------------------
Kundservicerollen idag och i framtiden
- Stå rustad för framtidens krav på kundservice
- Med mer automationer och robotar ökar kraven på dig i varje möte
------------------------------------------------------------------
Skapa kundmöten som gör att kunden längtar efter dig
Vårda dina kundrelationer
Att möta olika kunder på olika sätt
Förstå kundnyttan och använda den så kunden förstår
------------------------------------------------------------------
Att förstå olika kunders behov och möta dem på olika sätt i varje enskilt samtal
- Bemötande när kunden vill ha hjälp
- Bemötande när kunden vill köpa
- Att bemöta reklamationer
- Att informera
Kursen vänder sig till dig som tidigare gått vår kurs Kundservice i världsklass eller kursen Besvärliga kunder.
Den vänder sig även till dig som arbetat en längre tid med service och som vill utvecklas vidare.
Så här säger våra kursdeltagare:
Deltagaravgift och tider
6.480 kr exkl moms. Lunch, fika och dokumentation ingår.
Tid: 09.15-16.30
Kurstillfällen
- Stockholm (klassrumsutbildning)
-
30 maj 2023Centralt i Stockholm, lokal meddelas senare